Tips på konfirmationspresenter

2013-04-09 @ 21:28:00
 
Det var någon som önskade för någon vecka sedan att jag skulle göra ett inlägg där jag tipsade lite om vad man kunde önska sig i konfirmationspresent, och det har tagit lite tid för mig att ta tag i det haha, men nu är det här! 
Först och främst vill jag bara säga att jag inte tycker att man ska skriva någon "önskelista" riktigt, om man konfirmerar sig för presenternas skull gör man det av fel anledning, men man kan ju alltid ge släkt och vänner lite hintar om det man vill ha! Mitt tips är att önska sig något som man inte skulle köpa annars, kanske något lite dyrare eller ja, helt enkelt något man gärna vill ha men inte riktigt kan köpa till sig själv. Sedan är det alltid kul att få något fint smycke till minne av konfirmationen, något halsband eller armband i silver/guld som man oftast har kvar hela livet (om man inte har otur som jag och får det stulet, så tråkigt för det var mitt favvo-halsband). Men mitt bästa tips är nog ändå att önska sig någon upplevelse! Till exempel biljetter till en konsert man vill gå på, en resa över en helg, en spa-dag osv. När jag konfirmerade mig bjöd min syster med mig till Stockholm som present, så vi tog en road-trip dit och sov en natt på ett jättefint hotell (den frukosten alltså!) och shoppade och hade det mysigt, saker som resor eller andra upplevelser kommer man alltid minnas! 
Självklart tycker jag att ni ska önska något ni verkligen vill ha, men kläder och prylar tröttnar man ofta på efter ett tag och därför kan det vara kul att få något extra bra/fint/kul. Hoppas ni fick någon idé i alla fall, vet själv hur svårt det kan vara när man väl sitter där och ska komma på något bra och hela släkten undrar vad man vill ha..!
 
Ps. GLÖM INTE att vara ute i god tid med klänning/kjol inför den stora dagen, de bästa klänningarna tar slut så himla fort, och om ni ska beställa från nätet bör det göras nu då man gärna vill ha lite tid att prova/skicka tillbaka om det skulle behövas. Nu taggar vi sommar och festligheter!
Kommentarer
Postat av: Lena

Vad var det för halsband du förlorat?

Svar: Ett kors i silver jag fick av farfar :/
eiralinnea.blogg.se

2013-04-09 @ 22:20:21
Postat av: tilda

ååh de halsbanden på bilden är så snygga!! love them:))

2013-04-10 @ 20:48:53
URL: http://tildaholm.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0